SKYDIVE!!!!!!!

Efter Fraser åkte vi till Airle Beach, som var otroligt hårt drabbat av cyklonen. Det är tveklöst det stället som är hårdast drabbat av de ställena vi besökt. Det låg träd och trafikskyltar huller ombuller. I alla rabatter & längs strandpromenaden hade alla växter antingen inga blad alls, eller så låg de som slokade tulpaner. Väldigt många hostels & restauranger var fortfarande stänga pga elfel, vattenskador eller bortblåsta tak/golvplattor. Otroligt ledsamt. 
 
I Airle gjorde jag & Emma en skydive!!! Det var jättejättekul. Jag var inte ett dugg nervös innan, eller när vi satt i planet. Jag satt och kollade ut ur fönstret och njöt tryggt av utsikten. När dörren, som var hela flygplansväggen jag halvt lutade mig mot, plötsligt öppnades och "försvann" höll jag på att få panik. Jag satt så himla nära dörren, så det kändes som hela min rumpa och mitt ena ben hängde ut från flygplanet. Planen var dessutom minimala. Jag & Emma & våra instruktörer fick plats, sen var det proppfullt. Jag skrek och skrek och hade en puls på 300 när vi skulle ta oss ut ur planet. Det som jag tyckte var läskigast, var att sträcka ut det första benet. Jag fick för mig att lufttrycket och planets hastighet skulle göra så att hela mitt ben bara flög iväg typ, och att det skulle bli världens tryck på det, men så blev det inte. Utan jag kunde lugnt ta ut ett ben i taget och sedan luta mig tillbaka i min guides famn innan vi föll framåt och ut ur planet. Första sekunderna var det världens pirr i magen, så vag var tvungen att blunda & bita ihop. Sen blev det bara jättehärligt och hur häftigt som helst. Jag njöt verkligen! Dock blåste det hur mycket som helst så mina kinder och hela mitt ansikte höll på att vridas ut och in nästan, haha. Bilderna från min skydive är verkligen helt fruktansvärda jag ser inte klok ut, vi skrattade så vi grät när vi såg dem. Det bjuder jag även er på :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: