Hobbiton!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan vi hördes sist har vi förflyttat oss från södra ön, till den norra. Vi har valt att spendera två veckor på södra & en vecka på den norra. Här har vi inte varit riktigt lika lyckligt lottade med vädret, utan vi drabbades av riktigt ösregn i en dag och en halv dag. Blåst har det gjort dessutom, något helt bedrövligt. Men vi ska verkligen inte klaga för att vara Nya Zeeland såhär års är vädret helt enastående. Tråkigt nog hade vi inte några buffert-dagar i vår planering så vi var tvungna att ställa in en hajk vi hade sett fram emot, Tongariro Alpine Crossing. Vi fick även regn under vår Hobbit-vistelse. Vilket var lite synd, men det var ändå jättevackert, charmigt & häftigt. Jag har aldrig sett filmerna, men miljön var verkligen jättevacker. Den har allt, nivåskillnaderna, utsikten, omgivningen & alla gamla vackra träd & grönskan! Så fint! Samuel tvingar mig att se alla filmer när vi kommer hem. Vår guidade tur var väldigt intressant. Guiden berättade mycket bakgrundsfakta som var kul att få ta del av. Trädet på tredje bilden är till exempel konstgjort, och tog två år att skapa. Alla "byggnader" är även skapta i olika storlekar, för att få vissa karaktärer att framstå som gigantiska och vissa som pyttesmå. Finurligt! Över 40st Hobbit holes finns det.
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: