Roys Peak / Wanaka

Igår gjorde vi en 32km lång hike här i Nya Zealand. Vi besteg Roys Peak, som ligger vid Wanaka. Till en början hade vi lite otur med vädret, då det var moln ända upp till "midjan" på bergen. Så vi såg varken åkrarna, staden eller sjön. Men när vi väl nådde toppen så sprack det upp och blev hur fint väder som helst. Vilken lycka!! Det var så otroligt vackert där uppe. Det är utan tvekan en av resans topp 3 vackraste vyer. Jag älskar vyn av berg, det blir sådant dramatiskt & kontrastfullt djup. Extra häftigt också att det är så naturligt det kan bli. Så vackert är det av jorden själv, det är liksom skapt så. Absolut inte konstgjort eller tillfixat så som vattenfall annars kan vara. Mäktigt! Vi fick dessutom sällskap av våra favotjejer, Emma & Linnea. Vi mötte dem första gången på Fraser Island, och sedan har vi hängt med dem (& Jossan & Elin) både i Airle Beach & Carins. Världens goaste & roligaste tjejer så det förgyllde verkligen vår vandring. Det var helt klart en ansträngande promenad, det var extremt brant stundvis. Dock hade jag faktiskt förväntat mig att det skulle vara smärtsammare & längre än vad det var. Timmarna & kilometrarna passerade väldigt snabbt. Med 3 fika/matpauser, och x-antal fotostopp tog vi oss upp och ner på hela 8,5h. Inte dåligt! Finaste finaste platsen!!!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: