Queenstown, älskade stad.

 
 
 
 
 
 
 
 
Queenstown var verkligen en stad vi gillade allihop. Vi tänkte egentligen bara göra vår skydive & bungyjump där, men vi blev kvar i fem dagar, vilket är ganska mycket med tanke på att vi bara har 2 veckor här på sydön. 
 
Det var en otroligt vacker stad, i dalen mitt mellan två stora berg, och med en sjö som belägen mitt mellan bergen. Jättevackert!
Det är som sagt höst här nu också, vilket jag tror bara framhäver Nya Zeelands skönhet ytterligare. Nästan alla dagar här har det varit helt vindstilla & helt spegelblankt, klarblå himmel & så har alla gula löv lyst upp hela staden. Så vackert!!
 
En dag besteg vi berget som gondolen går upp till, och det var minst sagt en svettig vandring i svår lutning & lerigt underlag. Det stod att det skulle ta en timme, men för otränade oss tog det nog en och en halv. Fint var det iallafall! Så vackert att vi dagen efter tog gondolen upp för att få se staden i mörker. Det var också en väldigt vacker syn. Queenstown är verkligen en av mina favoritstäder hittills!


Annette    •     •  

Härliga bilder :) :)

Frågestund idag hos mig :)










Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: