Lake Pukaki - första dagen i Nya Zeeland

Vi började vår resa i Christchurch, där vi möttes av regn, 10 grader & ett riktigt novembermörker. Löven har redan blivit gula & börjat falla här. Jag fick värsta "snart är det jul"-känslan. Det känns som att vi kommer komma hem lagom till Lucia typ. Men det kommer vi ju inte, vi kommer ju hem till den svenska sommaren!! Det blir helt fel i hjärnan verkligen. För, för vår del känns det naturligt att det blir höst nu, i och med att det varit sommar i 7 månader. Lyxigt att det förblir så några månader till så fort vi lämnar NZ. 
 
Här ovan ser ni bilder från Lake Pukaki. Den passerade vi av en slump påväg till Queenstown. Har ni sett något så vackert? Vår första dag i nya Zeeland var helt fantastisk. Vi åkte mil efter mil, omringade av berg och sjöar. Jag har sett hur fina bilder som helst från Nya Zeeland, men jag trodde det var ställen man var tvungen att vandra till i timmar. Och att alla bilder kom från en specifik liten utsiktsplats typ. Så är det inte, allt är hur fint som helst vart du än tittar. Som Emma uttryckte det så är naturen så lättillgänglig här. Helt otroligt verkligen, det är som att vi köra runt i en tavla. Vart man än stannar så är det breathtaking views. Alla dessa bilder är tagna på 4 stopp tror jag, med alltifrån 5 till 1h:s körning emellan. Så så fint!! Man vill verkligen stanna bilen var hundrade meter och ta mer mer mer foton.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: