Kaikora sunrise/whale watching

 
 
 
Samma dag åkte vi ut på valsafari här i Kaikora. Lyckligtvis fick vi se en val, närmare sagt en kaskelott. Man brukar tydligen se dusky dolphins här 99% av tillfällena. Vilket är delfiner som ser ut som späckhuggare. Det hade också varit svincoolt, men sådan tur hade vi tyvärr inte. 
 
 
 
 
 
 
På den här otroligt vackra rastplatsen vaknade vi upp igår morse. Otroligt vackert! Vi har hittills haft så ofantligt tur med vädret här i Nya Zeeland. En endaste dag har det regnat, och det är första dagen i Christchurch. En kille vi mötte sa att Nya Zeeland är typ det andra mest regnsäkra landet i världen. Stämmer det så har vi verkligen haft extrem tur. Soluppgången här var helt otrolig. Bergen i bakgrunden, månen, rosa himmel & en sol som gick upp i horisonten.
 
 
Så här ser Kaikora ut från ovan/havet











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: