Hokitika Gorge

Det här är en flod som är helt turkos, och jättevacker. Den får sin färg från att berget som är rikt på mineraler smulas sönder som ett fin mjöl, och så blandas det ut med vatten från glaciärerna. Coolt, och vackert! Färgen syns ännu bättre i solljus, så på sista bilden ser ni bäst hur det faktiskt såg ut.

 

 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: