Ett förstört whitsundays

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Från Airle Beach åkte vi ut på en tvånätters segeltur runt Whitsundays. Det är typ det jag har sett fram mest emot i hela Australien. Så jag blev superbesviken. Cyklonen har verkligen förstört hur mycket som helst av Whitsundays. Vi tyckte som sagt att det inte fanns några löv på träden vid Airle Beach, men det var ingenting emot hur det var ute vid Whitsundays. Det låg fallna träd exakt överallt, och alla löv låg som en 40cm kompost över hela marken. Vad som inte hjälpte vårt redan dåliga intryck var regnet som öste ner till och från 2,5 av våra 3 dagar.  Så himlen var helt svart, det blåste mycket & regnet låg som en dimma i luften så vi såg inte ens öarna som låg i bakgrunden. Så himla trist. Jag hade aldrig någonsin åkt på den här turen om jag hade haft möjligheten att få göra om det. För den var allt annat än billig. Vi betalde över 400$ för den. Sikten när vi snorklade var också K A T A S T R O F. Vi såg inte ens varandra för vattnet var så blått(??), man såg knappt sin egna hand om man sträckte ut den. Så vi såg nog 3 fiskar, men inte en enda korall, havsbotten eller något.. Jättetrist. Ett stort plus var dock att vi blev servade frukost, lunch, mellanmål & middag alla dagarna. Som var helt himmelskt gott & väl tilltaget. Skönt att få bli lite bortskämd. Som ni kanske förstår tog jag inga bilder.. Förutom en eftermiddag & kväll då det faktiskt sprack upp och blev en jättefin solnedgång. 
 
 
 
Den här dagen var som ni ser ingen höjdare 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: