Vi har köpt bil!!!!

 
27/2-17.
Nu har vi äntligen köpt en bil!! Det tog några dagar, därav blev vi kvar i Perth en hel vecka. Nu börjar det riktiga äventyret!!!! 
 
Planen är att härifrån åka ner längs västkusten. Köra hela sydkusten bort till Port Augusta, sedan hela vägen upp till Ayers rock, sedan tillbaka ner till sydkusten, förbi great ocean road & Melbourne, upp till Sydney. Där planerar vi sälja bilen, och åka Greyhoundbussarna längs hela östkusten upp till Cairns. Uppskattningsvis 750 mil. Overkligt när man tänker hur många tur & retur vänder till Stockholm det motsvarar. Vi är alla väldigt pirriga inför den här enorma roadtripen, och håller tummarna för att det inte sker några större missöden. Som ni ser på bilden har vi ett taktält, med tillhörande sidtält. Jättesmidigt och enkelt att sätta upp, och superbekvämt då det är en 15cm tjock och riktig madrass i tältet. Sidtältet är dock bara en umgåsyta, så där sover ingen. Utan två sover i tältet och två sover i förarsätet och passagerarsätet, med stolarna nedfällda. Kanske inte jättebekvämt, men vi turas om. Än så länge så tycker jag att "bo i bilen"-livet fungerar jättebra, mycket bättre än förväntat faktiskt. 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: