The Great Australian Bight

 
 
 
 
 
 
Dag 2 på roadtripen:
Vi har kommit till South Australia, och bytt tidzon. Numera är vi hela 9,5h före Sverige. Så långt bort har jag aldrig varit tidigare. Körningen rullar på, vi turas om att köra och har allsång i bilen. Framförallt till mamma Mia the movie sångerna. Vi har nu kört hela sydkusten, och kommer imorgon börja köra norrut och börja resan in i landet. Längs sydkusten fanns det inte mycket annat än slättar, buskar, småträd och djur, precis som vi fått berättat för oss. De "byar" vi passerade var inte mer än 50m i diameter, och bestod oftast enbart av en bensinmack & ett motell. Hela sydkusten har dock en helt fantastisk kust. Great Australian Bight kallas den. Det är spikraka berg som stupar rakt ner i havet, omkring 100m högt. Otroligt vackert & dramatiskt. Mellan juni och oktober brukar man se jättemycket valar här tydligen. Även mycket vithajar håller till här så man får passa sig var man badar har vi fått höra. Hur man nu ska kunna görs det från dessa 100m höga berg.. haha. Återigen har Australien visat en helt ny, och fantastisk sida.











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: