sydkusten

 
 
 
 
 
 
8/3
 
Vid 23:30 igår kom vi fram till rastplatsen i Madura och riggade en sen middag i vårt kära stormkök. Det har varit långhelg i Australien den helgen, så alla affärer har varit stängda. Vi var därför tvungna att göra lite ärenden som att storhandla konserver, fylla på gas till stormköket, tanka och köpa nya campingstolar på morgonen. Så vi kom iväg rätt sent. Apropå campingstolarna så ingick två stycken när vi köpte bilen. De har vi dock tappat någonstans under vägen, då vi hade de uppe på taket. En tråkig överraskning, och vi hoppas innerligt att stolarna inte skadat någon. Vi hade dock spänt fast dem under 4 spännband, och under överdraget som håller fast tältet. Så det är ett mysterium hur de har lyckats slita sig ut.
 
Hur som helst (jag vet att jag använder det uttrycket i varenda blogginlägg) vi har iallafall betat av cirka 60 mil idag. Johan körde första sträckan & jag körde sista. Vi såg nog säkert 30 kängurus efter att solen gått ner. En gång fick vi tvärnita för 3 stycken som studsade upp precis framför motorhuven, och 4 gånger fick vi också bromsa in för att de var uppe på vägen eller vägrenen och studsade runt. Men än så länge är alla kängurus, vi & bilen oskadd, skönt. Vi såg otroligt många döda kängurus längs vägen, säkert 20 stycken, om inte fler. Vi stannade och tog upp tältet på en rastplats där man är tillåten att campa i 24h. Det finns väldigt många sådana ställen här längs sydkusten, vilket är nice. Skönt att stanna intill flera andra bilar, och att det finns vatten & toalett om du har tur. Det var en riktigt kall natt, men vi har iallafall fått lite sömn så nu är vi återigen på vägen, påväg mot west australia/south australia gränsen.











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: