Melbourne

 
 
 
 
 
 

Hur vackert bibliotek??

 

 

 

 

Efter Adelaide åkte vi vidare till Melbourne där vi stannade i 6 dagar. Vi hade riktigt fina dagar där. Melbourne var en riktigt vacker stad, med otroligt fin arkitektur och jättefina gallerior och trendiga foodcourts. Vi ägnade dagarna åt att strosa runt i stan, gå längs kanalen mellan alla skyskrapor, shoppa, beundra fantastisk graffiti, hänga på St Kilda och sola och bada, och frossa i goda luncher & middagar på stan. Vi har ätit konservsoppor & konserverad köttfärssås i 3 veckors tid så vi njöt verkligen av att vara i en riktig stad med nice mat. Så vi har unnat oss många måltider ute. En utekväll hann vi med också, det var längesen så det var kul. Sen var vi även på bio och såg Fifty Shades, den var verkligen över förväntan vi var supernöjda. Efter filmen satte vi oss framför Victoria Library (bild 2), en fantastiskt vacker byggnad. Det var hur många par och vänner som helst som satt där och hade picknick eller bara myste. En jätteduktig gatumusikant spelade jättefina covers på sin gitarr som pricken över i, så det kändes verkligen som vi var med i en romantisk film. Så himla fint & mysigt. Blir helt pirrig av att tänka tillbaka på stämningen i luften den kvällen. Den gräsplätten är som en liten oas mellan alla skyskrapor och barer & nattklubbar som man kunde höra ett dovt ljud av i bakgrunden. Verkligen en fin, mysig och varm sommarkväll.

 
 
Matdöden deluxe
 
 
 
 
 

Man fick otroligt fin vy över staden när man kom in via motorvägen, som ni ser på bilderna ovan. Den hamburgaren jag åt i St.Kilda är nog den bästa jag ätit, kolla på den, så saftig!! Mumma! 

Förövrigt så är vädret här i Australien så otroligt skiftande, det har det varit ända sedan vi landade i Perth. Vissa dagar är det typ 15 grader & iskalla vindar, och nästa dag är det 35 grader och så varmt att det bara rinner. Generellt så blir det iallafall kyligt varenda kväll. Havet är som jag nämnt tidigare svinkallt, men nu när vi kommit till östkusten skulle jag gissa på att det är iallafall 20-21 grader, tillskillnad från 17 i Esperance. Annars rullar allt på, bilen rullar, våra utflykter lever upp till förväntan & livet är nice.












Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: