Jacob's Creek

 
 
 

Igår var vi på tvårätters lunch & vinprovning på Jacob's Creek. Det är lite utav en dröm som går i uppfyllelse för det har jag drömt om ända sedan vi bestämde oss för att åka till Australien. Jacob's Creek är verkligen mitt favoritvin, och det är lite speciellt också. Första gången jag drack det var nämligen på matprovningen inför studentbalen, så det är ett fint minne. Vi åt fantastiskt god mat, och provade sedan som sagt, 12 viner. Vi provade röda, vita, rose, mousserande, champagne och även ett mousserande rött vin. Det har jag aldrig provat tidigare. Supergott var det, faktiskt!  3 viner som vi fick smaka var så goda att jag finner inte ord. Helt klart godaste vinerna jag druckit. De hette Sparkling Moscato, Twin Pickings Sauvignon Blanc with Moscato & Twin Pickings Moscato with Rosé. En riktig smaksensation vill jag lova. Till min stora besvikelse finns de inte hemma på bolaget kollade vi upp, så vi garderade oss och köpte med sex flaskor hem. Hur vi ska orka dra runt på dem är en annan femma, det får lösa sig, haha. En sak är säker, det kommer vara värt det!!

 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: