Hamelin Bay - Augusta

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har varit på Hamelin Bay som ligger mellan Margaret river och Augusta. Margaret River är precis som Swan Valley ett stort vindistrikt där vi var på massa matprovningar - precis som i Swan Valley. Därifrån tog jag dock inga bilder då det var exakt samma grej som tidigare + att jag fick äran att vara gängets chaufför. Hur som helst, här på Hamelin Bay såg vi flera stora stingrockor. Det är jättevanligt att de simmar upp till strandkanten här, så coolt!! Jag var både superfascinerad och livrädd, min puls var nog på 200. Alla dykinstruktörer under resan har sagt att rockor är harmlösa så länge du inte skadar dem, men jag var ändå obekväm med att ha dem nära intill mig. De var otroligt nyfikna på oss och simmade fram till fötterna och strök/ sniffade på våra ben och fötter. Så pirrigt!! De hade superslemmig konsistens, det kände precis som maneter på västkusten typ, det hade jag inte väntat mig. Det var verkligen en jättehäftig upplevelse. Alla djur här i Australien är verkligen så stora, oskygga och coola, jag är helt tagen!


Emma    •     •   http://www.stockholmfreetour.com/

Vilka underbara bilder!










Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: