Delfiner, sjölejon & pingviner på Penguin Island

En dag åkte vi över till Penguin Island precis vid Rockingham. Vi tog en lite dyrare båttur, som körde oss runt öarna i närheten så att vi även fick passera sea lion island istället för att bara ta färjan rakt över. Det är vi alla så himla glada för att vi valde att göra, då vi fick se ett femtal vilda delfiner (!!!), flera sjölejon (sälar) och massor av pelikaner. Jättehäftigt!! Vi åkte ju till ön i syfte att se pingviner, men vi lyckades bara se en enda liten vild pingvin. De var dessutom jättesmå, så det var inte riktigt vad vi hade väntat oss. Vi trodde det skulle finnas hur många som helst, och att de skulle vara en meter stora. Men så var det inte riktigt. Vi var dock inne på ett "behandlingshem" för pingviner som drivs där på ön. Där tar de in skadade/undernärda/övergivna pingviner och hjälper/matar dem tills de är kapabla att klara sig själva igen. Jättebra grej, då alla turister kunde få titta på dem, och lära sig massa nyttig fakta. Och det utan att djuren tvingas leva i fångenskap hela sitt liv, utan det här var bara tillfälligt och i syfte att hjälpa dem överleva. 
 
En annan jättehäftig grej som verkligen gjorde våran dag, var att när vi precis skulle lägga oss och sola vid stranden så kom det några vilda delfiner och simmade precis vid strandkanten!!!! Så häftigt!! Så vi sprang ut i vattnet med kameran i högsta hugg, och delfinerna var helt obrydda av oss. De fortsatte leta fisk och strök förbi bara några ynka meter ifrån oss. Så jäkla häftigt!! Alla djur här är verkligen så häftiga, coolare än jag någonsin kunnat föreställa mig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: