Choklad-, mat-, ost- & vinprovning

Som ni märkt har jag varit frånvarande ända sedan vi landade i Australien. Så här kommer en sammanfattning av stoppen vi har gjort hittills:

 
En dag åkte vi upp till Swan Valley som är ett stort vindistrikt norr om Perth. Där hyrde vi cyklar och körde hela vägen runt alla gårdar. Vilket är hela 3,2 mil!!!! Det här gjorde vi en dag då det var vindstilla och 38 grader. Svetten rann kan man säga. Folk tittade på oss som vi var dumma i huvudet när vi sa att vi kom dit via cykel. En vädermiss som vi inte kommer begå igen, haha. Vingårdarna var helt fantastiska. Det fanns inte bara vin utan även ost, choklad, glass, öl & oljor, senaper och annan mat. Alla gårdar ligger längs en väg som går runt i en cirkel, så det är bara att sicksacka sig fram och testa allt som lockar en. Nästan alla gårdar bjöd på gratis smakprover, och på vissa fick man betala en symbolisk summa för att få prova. Typ 5 dollar för 5 sorters vin med tillhörande ostar. Helt fantastiskt!! Ett riktigt paradis för gourmander.
 
Lancester var min favorit. Där fick vi prova hela fem sorters vin med två tillhörande ostar, vilket var helt fantastiskt gott. Gratis var det också, vilket är helt otroligt. Personalen var jättetrevlig och avslappnad, och babblade på om vinet och vad som passar till etc. Själva "baren" är mitt bland vinrankorna under bar himmel, vilket var genuint och härligt. Emma köpte en jättegod ost som vi delade på, då var personalen snabba med att ge oss påfyllning av svalkande söta viner. Så härligt!! Trots den olidliga värmen är det här helt klart en av de bästa dagarna på resan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: