Ayers Rock

 
 
 
 
 
 

Resan till Ayers rock gick faktiskt otroligt smidigt. Från Esperance hade vi hela 316 mil framför oss. Det tog oss 4 dagar. Vägarna är helt fantastiskt bra här, breda, jämna & otroligt raka. Man är dessutom nästintill ensam på vägarna också. Så vi kunde beta av runt 120/130 km i timmen. Vi har sett en hel del häftiga djur, som jag skrev har vi sett ofantligt många kängurus. Säkert 50st, var på flera av dem har fått oss att tvärnita. Sedan har vi även sett vilda kor, hästar, emus, två ormar, ett tiotal 1,5-2m stora örnar och diverse ödlor. Häftigt! 

 

Själva Ayers Rock var inte så jättehäftigt i mina ögon. Vi har åkt förbi otroligt många liknande kullar/stenar, så jag var inte jätteimponerad för den är inte så speciell i mina ögon. Dock är själva grejen med att vi faktiskt har bilat hela långa vägen dit, bott i vårt taktält mitt i outbacken och allt runtomkring häftigt. Häftigare än själva stenen om du frågar mig. Övriga gänget är iallafall nöjda som tur är. Väl framme gick vi på ett informativt museum, vandrade runt berget i hettan, och såg solnedgången som tyvärr var full av regn. Sedan såg vi även soluppgången som var betydligt vackrare, sedan åkte vi därifrån. Tyvärr utan att ha bestigit berget, då det var stängt båda dagarna pågrund av starka vindar, typiskt. Tack och lov rullar vår bil på precis som önskat. Vi älskar den allihop, vår kära Koreen.












Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: