Middag på stranden

 
 
 
 
 
 
 
 
Igår bjöd jag ut Samuel på en "date night". Han hade ingen som helst aning om det, och blev jätteöverraskad och trodde mig först inte, vilket var jättekul. Jag & Johan strök förbi det resortet här om dagen när jag av en slump såg deras specialbord för romantiska middagar, så då kunde jag inte motstå tillfället att reservera ett för mig & Samuel i och med att vi firar 1,5 år denna veckan. I vanliga fall brukar vi aldrig fira månadsdagar eller så, men när tillfälle som detta gavs var jag tvungen att ta vara på det. 
 
Personalen hade tänkt massa ljus, dekorerat med blomblad & dukat i ordning jättefint. Menyn hade jag förbeställt och komponerat ihop helt själv så det blev först vitlöksbröd, följt av sparrissoppa, sedan krämig laxpasta, och som avslutning creme brule med en bit jordgubbspaj, allt serverat med ett fruktigt lokalt vin. Det var otroligt god mat och väldigt romantisk miljö. Vi hade till och med en egen servitör som stod bredvid vårt bord hela kvällen. Sådan lyx har jag förmodligen aldrig råd med i Sverige, så man får passa på när man är här nere. För, för mycket romantisk kan man ju aldrig få. Ellerhur? :-)











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: