Café crawl i Seminyak & Cangu

I fredags förflyttade vi oss till Seminyak där vi fortfarande befinner oss i detta nu. Vi har slussat lite mellan Seminyak & Canggu, som är staden precis bredvid. Det är två väldigt trendiga städer. Det finns hur mycket fina och bohemiska klädbutiker, ekologiska rawfood restauranger & hälsosamma matställen som helst här, så vi trivs som fisken i vattnet. Det är även otroligt fräscht överallt och standarden är generellt väldigt hög här. Jag gillar speciellt Canggu, som är otroligt avslappnat. Alla går runt i badkläder/våtdräkter, äter nyttiga smoothies/sallader eller sitter på strandbarer och dricker öl, med surfbrädan tätt intill sig. Trafiken är betydligt lugnare och det finns inte en enda hetsig försäljare eller stressad själ i hela den staden tror jag. Otroligt härlig atmosfär verkligen!! Insåg precis att jag inte tagit så mycket bilder på själva staden, men har några snapshots jag kan dela med mig av:

 

 
 
 
 
Två dagar har vi haft lite sämre väder, så då har vi kört "café-crawl" där vi ägnat hela dagen åt att slussa runt mellan olika restauranger & caféer. Det finns så otroligt många restauranger man vill besöka här, så vi har nästan fått göra ett schema för att hinna pricka av alla under vår vistelse, haha. Mina smaklökar är i himlen, och så även mina matpysslarfingrar som minst sagt har fått tillfredsställelse av alla fina uppläggningar.
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: