Coron, hungriga råttor & födelsedagar

Hej på er!
Efter 5 nätter i Boracay flög vi vidare till Coron. Vi landade på den minsta flygplatsen jag besökt i mitt liv. Vi klev ut ur det pyttelilla och söta planet, gick 20m till "arrival hall" som var en 40 kvadratmeter stor sal. Vi stod vid väskbandet, som var oelektriskt & byggt av trä, och fick väskan räckt till oss personligen av några män som manuellt fraktat väskan på en kärra, de 20 metrarna. Sedan gick vi rakt ut genom dörröppningen som ledde oss till parkeringen där alla taxibilar stod och väntade. Så lustigt! 
 
Väl framme i Coron town så möttes vi av en fantastisk solnedgång över de magiskt fina bergen som omringar byn. Vi hade törligt nog riktigt svårt att hitta boende. Tillslut hittade vi dock ett, som vid första anblicken var jättenice. Vi har ett helt hus för oss själva (trodde vi från början). Ett kök, två toaletter & 4 sovrum, fördelat på två våningar. Dock kom fler och fler oväntade överraskningar fram med tiden... Till exempel att det inte finns nycklar till rummen utan bara till husets ytterdörr. (Tillitsövning deluxe) Att vi inte är de enda gästerna i huset utan det bor en local på nedervåningen. Det märkte Karin mitt i natten när hon hörde steg på nedervåningen, och tassade ner tillräckligt långt i trappen för att kunna skymta två håriga ben, med vetskapen att både Johan & Samuel låg och sov. PANIK. Haha. Natt nummer två flyttade det även in två ganska knepiga ryssar. Men nu till det största problemet: huset är inte bara ett hem för oss människor. Det bor även RÅTTOR där. Det var tydligt efter första natten då ett bh-band hade tuggats bort, ett par trosor var totalt naggade & en strumpa var spårlöst försvunnen. Usch usch usch. Vi kunde höra råttan tassa fram under bjälklagen igårkväll. Fruktansvärt!!! Vi har pratat med ägaren idag så förhoppningsvis ska vi få bukt på problemet. Peppar peppar så har råttorna inte tagit sig in i mitt & Samuels rum ännu. Så där inne förvarar vi alla väskor för tillfället. Dock har någon gatuhund hittat min gympasko och gnagat bort stora delar av vaderingen och skosnöret. Så jädra törligt. Det här är första gången vi har problem med några djur på hela resan dock, (förutom vägglössen i Kambodja) så vi har trots allt varit ganska skonade. Ingen jättehöjdare att mötas av den där hysterin & kaoset på födelsedagen dock, men men så kan det va, haha. 
 
Dock fick jag faktiskt vakna upp till en sjujädrans sång när hela ligan klampade in på morgonen, så mysigt. Sen väntade en riktigt klurig skattjakt på mig innan vi begav oss till stranden där vi spenderade nästintill hela dagen. På kvällen bjöd mina föräldrar hela gänget på middag (via swish), så att det skulle bli som "en riktig födelsedagsmiddag". Så himla snälla <3. Det uppskattade vi allihop! Så då beställde vi in fläskfilé med gorgonzolasås, crab curry, chili con carne, fläskfilé & gravy sås & öl/cola till det. Lite lyxigare än vanligtvis. Jättegott verkligen! & det sjukaste är att den måltiden inte kostade mer än 316 sek, för alla fem totalt. En av de bästa sakerna med livet i Asien. :-) Till sist fick jag även svara på ett quiz som gänget fixat, för att se hur väl de känner mig/hur god självkänsla jag har, haha. Vill ni anta utmaningen så svara i en kommentar. Den med flest rätta svar vinner en shout out :P
 
Tillsist så vill jag bara säga TACK för alla fina och grattishälsningar som trillat in. De värmer en 21årings hjärta.
Stor kram! 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kattis    •     •   http://stellaefoto.blogg.se/

Så härligt ni verkar ha det och fina bilder...och vilka roliga frågor som jag inte kan en enda av eftersom detta är första besöket här hos dig!:P Grattis i efterskott!










Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: