Bildbomb Coron

På Coron hyrde vi en privat båt som körde oss till Kayangan lake, twin lagoons & någon strand som jag inte vet vad den hette. Det var helt fantastiskt!! Vi har åkt på guidade turer några gånger, och blivit så himla besvikna för att det är så extremt mycket turister. Så vi hyrde en egen båt & sjöman istället, och fick en så himla mycket bättre upplevelse.
 
Vi kom fram till Kayangan nästan en timme före alla guidade "tours". Vilket betyder att det bara var vi, och ett franskt par som hade hela sjön och bergen för oss själva. Det var så himla fridfullt, mäktigt & vackert! Vi blev helt tagna allihop. Efter en stund kom dock alla turistbåtar, lastade med hundratals simkunniga turister i flytvästar, och då blev miljön inte lika magisk längre. Men vi var otroligt glada & belåtna över att ha få uppleva den genuina och ostörda naturen. Lagoonerna var också fina, men inte i nivå med sjön. Stranden vi åkte till var vi också nästintill ensamma på. Så fridfullt! En helt fantastisk dag verkligen, 10/10 i betyg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kayangan lake
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Twin lagoon











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: