SYDNEY

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Efter Melbourne åkte vi till Sydney, en resa på 70 mil som krävde en övernattning längs vägen. I Sydney stannade vi i en hel vecka. Sydney är verkligen en stad jag tyckte superbra om. Jag har dock tyckt väldigt bra om alla städer vi besökt här i Australien, men Sydney är helt klart bäst hittills. Jag hade otroligt svårt att lokalisera mig i Melbourne, och fick aldrig något grepp om den staden. Sydney däremot, var kärlek vid första ögonkastet. Vi hängde på Bondi Beach en dag, men den dagen var vädret inte supernice så det gjorde sig inte riktigt rätttvisa. En dag hängde vi på Manly Beach och den upplevde jag som mycket bättre än Bondi. Vattnet är mycket varmare nu, jag har ju klagat på att det är så kallt men numera när vi tagit oss såpass norrut är det runt 24 grader (äntligen). Vid Manly fanns det jättemånga nice affärer, en mysig "strandpromenad", massa god glass och allt var bara väldigt inbjudande & trevligt. Otroligt mycket ungdomar också, det är alltid kul. Vi tog färja hit, och fick därmed se Harbour Bridge och operahuset från vattnet, vilket var jättefint.

 

Sen har vi såklart hängt mycket i stan, ätit god mat, shoppat, fikat och bara njutit av storstadslivet. Vi gick på bio igen också, alltid lika roligt. Vi hade planerat att gå ut, men jag blev lite småsjuk några dagar så det blev dessvärre inte av. Tråkigt, för alla klubbar var otroligt tilltalande när vi strök förbi.

 

En kväll när vi gick ner till floden för att fota skylinen på kvällen, så kom en kille fram och frågade om vi kunde filma medan han friade till sin tjej. Det var otroligt rörande och mäktigt att vara så närvarande vid ett frieri. Så magiskt vacker plats, det var verkligen helt fantastiskt. Sedan slog vi oss ner vid en av barerna som är precis framför operahuset, och avnjöt ett glas vin från Sydneys bästa vy vill jag påstå. 

 

En dag åkte vi till Blue Mountains, som jag la ut bilder från här om dagen. Det var mäktigt & vackert! Vi åkte även förbi ett vattenfall som var fint. En mysig dagsutflykt! Det var dock riktigt kallt i bergen, som ni kunde se på våra outfits. 












Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: