Noosa

 
 
 
 
 
 
 
 
15/4
Senaste 8 dagarna har vi varit i Noosa. Det har verkligen varit ett långstopp, med tanke på hur litet Noosa är. Ska jag vara ärlig så hade jag lite för höga förväntningar på Noosa, jag hade förväntat mig mer av stränderna & vattnet, och framför allt att det skulle finnas fler stränder. Vattnet vid huvudstranden var till en början jättebrunt här, pågrund av cyklonen. Men senaste dagarna har det faktiskt återhämtat sig & blivit blått och fint igen. I floden är vattnet dock fortfarande brunt..
 
Noosa är en supermysig, exklusive & väldigt liten stad. Det är lite kustenkänsla över det skulle jag säga. Många fina, lyxiga & svindyra restauranger, och massor av fina klädbutiker. Sen finns det även en stor nationalpark, med en fantastiskt vacker vandringsled som går längs med havet, ca 5km enkel väg. Otroligt vackert! Det finns även några stränder längs nationalparken, som dyker upp på eftermiddagen när tidvattnet sjunkit. Under vår första promenad i nationalparken fick vi se en vild koala, det var häftigt!
 
Jag gillar verkligen Noosa, det är en supermysig stad. Det finns även helt fantastiska burgare här, på en restaurang vid namn Bettys Burger. Så dem har vi frossat i hela tre gånger på en vecka. Sen har vi även träffat världens mysigaste man, en australiensare som kommer härifrån. Så han har vi hängt med varenda dag faktiskt, och sett solnedgången, badat i vågorna & käkat middag. Vår nya bästis. Han har verkligen visat oss runt & gett oss fantastiska tips & erfarenheter.











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: