Byron Bay

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Byron Bay är ett stopp som inte föll mig så mycket i smaken. Vi kände oss ganska malplacerade där, då det var otroligt mycket hippies och lodisar typ. Ett ganska sunkigt ställe lättare sagt. Själva staden var ganska mysig dock, verkligen en surfstad. Vi hade tur med vädret så vi njöt av två härliga dagar på stranden, och en fantastisk vacker solnedgång innan cyklonen gjorde sig till känna. Planen var att vi skulle åka ut och paddla kajak bland delfiner, men det ställdes tyvärr in för vindarna började trissas upp riktigt ordentligt. Så då åkte vi vidare till Surfers Paradise, mitt i ösregnet. Vi fick höra av några vi mötte att vattnet blev över 1,5m längs vägarna samma kväll som vi åkte. Så vi hade verkligen tur som åkte precis när det börjat regna. Tydligen hade man bara sett taket på bilarna som stått längs vägen, så höga var vattennivåerna. Otroligt tråkigt, jag lider med alla som fått sina hus helt förstörd.




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: