Brisbane

 
 
 
 
 
 
 
 
 
8/4
 
Först och främst: otroligt tråkigt att läsa om allt som hänt i fina trygga Sverige i helgen. Otroligt ledsamt verkligen. Är otroligt tacksam över att alla mina nära och kära är oskadda och mår bra. 
 
Med oss här på andra sidan jordklotet är allt bra. Vi har befunnit oss i Brisbane i tre dagar. Så det blev lite av en snabbvisit men vi börjar bli mätta på storstadslivet nu. Det känns som storstäder är det enda vi har avverkat hela senaste månaden typ. Hur som helst, Brisbane var asnice. 
 
Det bjöds det på fantastiskt bra shopping och kelande med koalor. Det finns riktigt många asnice klädkedjor här, som jag aldrig stött på tidigare utanför Australien. Mina favoriter är: Bardôt, City Beach, Universal Store & Cotton on. Hade jag haft en väska till skulle jag absolut kunna fylla den på några dagar. Jag har även hittat en salladskedja jag verkligen förälskat mig i: soul origin. Jordens godaste och fräschaste sallad.
 
Min väska var lyckligtvis ganska rymlig när vi lämnade Sverige. Men nu är den helt proppfull och fylld av vinflaskor, en höstjacka & diverse andra nyinköpta kläder. Så nu är det köpstopp för min del. Utöver att shoppa så bodde vi återigen i en lägenhet i Brisbane, det var nice. Så vi bubblade i vår pool på kvällen, och köpte vårt favoritbubbel från Jacobs Creek, som vi åt till hemmalagad flygande Jacob. Det känns som vi passerade Brisbane lite väl snabbt, med facit i hand skulle vi nog ha stannat en eller två dagar till. Men men, vi längtade för mycket efter sol & bad & hade inte utrymme för mer shopping, hehe.
 
Koala Sanctuaryt vi besökte var nice. Det fanns en stor park med massa lösa kängurus & emus man fick vandra runt bland. Koalor man fick gosa med, och diverse fåglar och annat häftigt. Vi har ju redan sett massor av kängurus & emus & fåglar redan, så vi kom mest för att få se koalor för det har vi faktiskt inte mött några än. Men nu äntligen!!! :)))











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: