Vientiane - Laos

 

 
 
 
Idag har vi varit på ett krigsmuseum här i Laos huvudstad Vientiane. Under Vietnamkriget drabbades Laos otroligt hårt även fast de inte var inblandade. Inget land har fått så många bomber släppta över sig sett per capita, som Laos. Två miljoner ton med bomber & dylikt har släppts ner över Laos. Ofta efter att USA hade bombat Vietnam, släppte de alla bomber de hade kvar över Laos pga det var riskabelt att landa med så mycket bomber kvar ombord. Så fruktansvärt sjukt, hemskt & orättvist. Speciellt när Laos inte ens var involverad i konflikten. Usch mitt hjärta brister. Jag hade ingen aning om det här. Jag vet knappt någonting om Vietnamnkriget heller så det ska bli lärorikt & intressant när vi nu återvänder dit till veckan.
 
 
 
 
 

Efter krigsmuseet strosade vi runt lite i staden & unnade oss lite glass.












Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: