Vang Vien

Hallå på er!
Igår åkte vi från vårt älskade & supermysiga Luang Prabang till Vang Vien. Vi stannade där mest för att det låg halvvägs till Ventiane, och det kändes skönt att inte åka så lång sträcka på en gång. Sen hade vi även läst en del om Blue Lagoon så den ville vi se. Tyvärr levde den inte alls upp till förväntningarna då det precis hade kommit 4 stora busslass med kineser när vi kom dit. + att vi var där en söndag så hela byns lokalbefolkning var också där. Sen var lagoonen i sig verkligen ingenting speciellt heller för den delen, precis som staden själv. På kvällen blev det kolsvart i hela byn, vi trodde det var strömavbrott men det visade sig att byn hade förbrukat mer el än vad dom kan & får. Så det förblev svart & var fortfarande svart när vi åkte därifrån i förmiddags. Både mysigt & obehagligt på samma gång. Nu är vi, efter ytterliggare en jobbig bussresa framme i Ventiane. Hör av mig mer senare!!

 

 
 
 
 
Naturen runt själva Vang Vien är otroligt vacker. Försökte ta några bilder från tuktuken men dom blev inge vidare
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: