The Cargo Club

En app som jag fullkomligt älskar är Tripadvisor. Jag använder mig otroligt mycket av den appen när jag reser. Jag & Samuel hittade några riktiga guldkorn i Grekland tack vare den. Nu under vår backpackresa har vi också använt oss en hel del av den. Ofta går man kanske på känsla och slår sig ner på en restaurang som ser inbjudande & mysig åt. Vilket ibland kan bli hur trevligt som helst, och ibland blir man besviken.

Ibland när vi är riktigt hungriga på bra mat så brukar vi kika in på tripadvisor och se vad som är bäst rankat i närheten. Så hittade vi det här caféet, the Cargo club. Den restaurangen/caféet är verkligen en skänk från ovan. Det är inte bara himmelskt goda bakverk för att vara i Asien, utan bland de godaste jag ätit i hela mitt liv.

Vi har fikat där tre gånger, alla gånger har alla fyra beställt helt olika bakverk, så vi har kunnat smaka av varandra. Vi har alla mmmm:at i kör och gett 10/10 i betyg. Vi åt middag där igår, lasagne med bechamelsås, vitlöksbröd & sallad med vinägrett. Emma gav den betyget: bästa hon ätit i hela sitt liv. Så åker ni hit till Hoi An, ät där!!!

Eller ska ni ut och resa? Pröva tripadvisor om ni inte redan är bekanta med den hederliga gamla appen. Glöm inte att själv recensera, det handlar ju självklart om att ge & ta.

 

 

 

Tripadvisor är inte bara till för restauranger, du kan läsa recensioner, priser & tips från sevärdigheter, hotell, bussföretag etc. Det har besparat oss många omvägar, pengar & oönskade upplevelser.

 

 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: