Mot Laos

Igår hade vi en mellandag. Egentligen hade vi tänkt åka vidare till Laos redan igår, då Halong bay var det enda vi ville göra & se här i Hanoi. Vi beslutade dock att stanna ett dygn till, för att tvätta & vila upp oss lite. Första tvätten är gjord & vi är positivt överraskade. Allt var med tillbaka, helt & luktade gott. De flesta (eller iallafall några) av fläckarna var borta, mer än så kan man nog inte begära.
     Vi har hittat en favoritrestaurang här i Hanoi, Laca café. Riktigt god, fräsch & billig mat. Vi har ätit där två gånger & båda gångerna har maten varit minst 8/10. Restaurangen ligger på en rooftop, så det är väldigt härlig & mysig miljö. Alla rätter kostar runt 37-42kr. Det roligaste är att det ändå är en ganska fin restaurang, minst medelklass vill jag påstå. Väljer du att köpa street food kan du få middag för en tia. Hur sjukt??! Jag & Samuel till exempel en köpte omelett i en baguette till frukost, det kostade inte ens 6kr. Älskar Vietnam.

     Ikväll åker vi vidare till Laos. Vi har bokat en bussresa som ska ta 24h(!!!!!) Hur ska vi stå ut?! Det har utlovats wi-fi på bussen så jag kanske hör av mig därifrån. Annars hörs vi i Laos! 

 
 
 
 
 

Här ser man ganska tydligt hur trafiken funkar. Folk kör till & från alla väderstreck, samtidigt.












Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: