Lama temple

Innan vi åkte i förmiddags så besökte vi ett tempel som låg bara ett kvarter ifrån vårt boende. Lama temple heter det, det var lite fränt.

Tåget till Shanghai var superfräscht. Det hade till och med vanliga toaletter så vi kunde verkligen inte ha önskat oss något mer. Dessutom var vi framme efter exakt 5h, trots att det är över 130 mil(!!!) mellan Beijing & Shanghai. En supergullig tjej kom fram till mig på tåget och frågade om hon kunde få prata engelska med mig. Hon var bara 8 år & kunde superbra engelska för att vara så ung. Speciellt i jämförelse med alla andra kineser vi mött i Beijing. Hon insisterade på att få bjöda på någon slags milkshake också, största sötisen. Hon fick min mailadeess också så kanske har jag fått en ny brevkompis haha!!

Hotellet här i Shanghai är svinnice, vi studsade av glädje när vi fick se rummen. Jämfört med vårt boende i Beijing där det regnade in & var mögel i hela taket så är det här paradiset.

 

Här har ni två snabba bilder från rummet <333

 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: