Kinesiska muren

 

Idag har vi varit på Kinesiska muren, delen som heter Mutianyu. Jag var där med familjen förrförra våren, & det var minst lika vackert den här gången. Dock en miljard mer folk än sist. Vi har ju tyvärr lyckats tajma in kinesiska nationaldags-veckan, vilket betyder att nästan alla kineser är lediga & åker till Beijing, just den här veckan. Hittills har vi faktiskt inte märkt av det så mycket, men idag på muren var det påtagligt. Fint var det iallafall. Bussturen dit var också en upplevelse i sig. Det stod hinkar utspridda i mittgången, dom visade sig vara till för resenärerna (kineserna) att harkla slem & snor & spotta i. Så det gjorde dom konstant hela 3 timmars resan. Fantastiskt trevligt! Men som tur var, var det värt lidandet. Dom sista tre bilderna ska jag även passa på att ge Emma cred för, dom har hon tagit!

 
 
 
 
 
 
 
 

 












Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: