Kackerlackor i duschen

Hejhej!
Idag gick vi upp 04:50 för att flyga till Hongkong. Vi bor på Nathan Road, som jag tror är den största gatan på hela kowloonsidan. Vi bor verkligen mitt i smeten. Idag har vi bland annat krigat oss igenom ladies market, Alipu electronics market & goldfish market. Vi har gått över hela kowloon så nu är vi rejält slitna. Marknadernas utbud var minst sagt en salublandning, men mest skräp & konstigheter. Jag kunde inte motstå att köpa en ny plånbok, då den jag tog med på resan är superliten & opraktisk. Fick betala hela 35kr för en superfin Mulberrykopia, sånt gör en ändå lite pirrig. Det är stor skillnad på klimatet här, så fuktigt & varmt!!! Även på kvällen, så långbyxorna & jackan har vi förhoppningsvis använt för sista gången på bra många månader framöver. Nu i skrivande stund gallskriker Johan från duschen för han har fått sällskap av en kackerlacka stor som en hamster hahahaha

Okej tillbaka till fokus. En till skillnad är att elektronik är mycket billigare här i Hongkong än i Kina. Ipads är flera hundra kronor billigare i appelbutikerna, och så även minneskort, laddare, hörlurar och sånt. Mat är dock betydligt dyrare än i Kina. I Kina brukade vi hitta lunch för 12-30kr vanligtvis. Och upp emot 50-60kr om vi lyxade till det och gick på en finare restaurang. Här i Hongkong verkar det dock vara riktigt svårt att hitta någonting över huvudtaget för under 60-lappen... Varenda krona har betydelse när man backpackar :pp. Godnatt på er!

 

 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: