Himmelska fridens torg

Varken instagram, snapchat, google eller facebook funkar här i Kina. Sjukt tråkigt! Tur att bloggen funkar iallafall.

Idag har vi & en miljard andra kineser varit i förbjudna staden & på himmelska fridens torg. Det har även regnat hela dagen, så vi är rätt orkeslösa & matta efter förmiddagens utflykt. Vi har därför slappat på ett café & spelat kort hela eftermiddagen. Vi är generellt ganska (läs väldigt) trötta på kineser numera. Det harklas & spottas grönt härligt slem, knuffas & skriks fruktansvärt mycket vart man än går. Ingen vet vad en kö är, eller hur den fungerar. + att verkligen ingen i hela Beijing kan engelska. 5st har vi hittills mött som kan engelska. Imorgon tar vi tåget till Shanghai i förhoppning om att det är lite mer globaliserat & gästvänligt där. Gud, inser att jag låter väldigt bitter nu. Vi har njutit av Beijing & haft trevliga dagar här, men nu är vi redo för någonting annat om man säger så.

I den sista bilden ser ni hur alla menyer ser ut här, i bästa fall. Ibland är det inga bilder så då är det bara att peka & hålla tummarna att det man får in går att äta. Oftast är maten helt okej, och har man tur så blir man positivt överraskad emellanåt.

 
 
 
 
 
 
 
 


Marina jernberg    •     •  

Härliga bilder. Menyn såg bra ut.










Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: