Tuktuks i 190 och vackra tempel

 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 dagar har spenderats i Bangkok. Vi bodde på självaste Khao san road, vilket var ett klantigt misstag av oss. Barerna utanför spelade så hög musik att våra sängar och kuddar vibrerade till basen. Dock har vi varit så trötta att vi kunnat sova som klubbade sälar ändå. Det har varit otroligt varmt dessa dagar, så vi har hasat oss fram genom gatorna som slöa getingar på sensommaren. Vi skulle besöka Grand Palace men det var stängt för turister då thailändare från hela världen vallfärdar dit för att sörja kungen den här helgen. Sen besökte vi ju en takbar som ni såg. Den var otroligt vacker och exklusive. Personalen försåg oss med drinkar och snacks, stod med ficklampor och lyste upp trappstegen när vi kom gåendes så att ingen skulle snubbla, och på toaletten hade de en anställd som sprutade en klick tvål i handen på gästerna, dessutom fick alla en egen handduk att torka sig på. Sådan exklusivitet upplever man inte mycket av som backpacker, jag brukar bli överlycklig om jag lyckas hitta tvål på en toa. (Det har nog hänt högst 5gr).

Det var kul att få klä upp sig och fixa sig lite för engångsskull också. Få lite omväxling från alla t-shirts och elefantmönstrade shorts och få sminka sig lite. Dessutom fick vi se när en kille friade till sin tjej, bara 3m ifrån oss uppe i takbaren. Så fint!!!! Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på vårt flyg till Rangoon i Burma. Det här är det landet jag tycker är mest spännande av alla vi ska till. Burma har haft nolltolerans mot turister ända fram till 2010 och åren efter det har det varit väldigt svårt att ta sig in i landet. Det är nu de allra senastre åren som det blivit möjligt för vanliga turister att åka dit, så det känns onekligen som ett riktigt genuint och orört land, det ska bli svincoolt!!












Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: