Mina 3 favoritstopp hittills under resan:

Bagan, Burma. Naturen och sevärdheterna här är helt bortom ord. Som jag skrivit tidigare kan soluppgången här nog vara det vackraste jag sett i hela mitt liv. Maten i Burma är dock ganska smaklös och blaskig, plus att det är svårt att ens hitta riktiga restauranger. Bagan var som stad inte alls någon höjdare, men tempelruinerna väger upp för allt annat till 110% och får ändå Burma att bli nummer ett på denna lista.

Koh Rong, Kambodja. Här finns den tveklöst vackraste stranden vi sett hittills under resan. Long beach är så vacker att man tappar ord. Utöver den så har Koh Rong även en otroligt härlig atmosfär. Öns bebodda del är väldigt kompakt, så allt och alla är på samma ställe. Man börjar nästan hälsa på varandra för att du möter samma människor var du än går. Nästan alla på ön går runt barfota och stämningen är bara allmänt supersoft, och man känner en stark gemenskap. Riktigt bra och varierad mat finns det också. Åker ni hit så har white rose världens absolut godaste kyckling fajita för 3.5$. Koh Rong är även vårt solsäkraste stopp hittills, vilket självklart förgyller hela upplevelsen.

Luang Prabang, Laos. Förutom en fantastisk sevärdhet i form av mäktiga och exceptionellt vackra vattenfallet Kuang Si Waterfall, så har Laos helt fantastisk mat. Otroligt smakrik (och stark). Riktigt riktigt gott. Sedan är hela Laos löjligt billigt. Som tidigare nämnt bodde vi i ett fräscht dubbelrum med delat badrum med varmvatten + gratis basic frukost & wi-fi för otroliga 25kr/natten/pers.

1.
 
 
 
2.
 
 
 
3.
 
 
 
 
 
Vill ni se fler sådana här listor/inlägg på bloggen?
Kommentera gärna vad ni vill se & läsa mer om, så kan vi säkert lösa det. 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: