Godisparadiset

 
 
 
 
Waaaaaah!!!!!! Malaysia är så billigt att jag tuppar av. Backpackerbudgeten gråter glädjetårar. Vi har valt att testa på sovsal för första gången, och det har verkligen varit över förväntan. Själva sovsalen är väldigt fräsch. Det finns värdeskåp till alla, ac, fläkt & kylskåp. Dessutom är alla väldigt trevliga, fulla av hänsyn & vettiga. Vi blev tillfrågade av en i sovsalen om vi ville följa med han till en pub. Härligt med så öppna människor, önskar att vi svenskar var mer så. 
 
Hur som helst mat, allt är som sagt otroligt billigt här. Både mat, snacks & boende är hälften så billigt som på Koh Lipe, om inte en tredjedel till och med. För att ge er lite perspektiv så åt jag Nasi Goreng med kyckling igår, för 11kr, på en restaurang. En burk Coca Cola kostar ca 4kr här, på restauranger(!!). Det finns även sjukt många gigantiska dutyfrees här. Som säljer europeiskt godis till samma precis som hemma, om inte hälften så billigt. En Magnum almond kostar 9kr, en stor påse m&m:s 6kr, ett rör pringles 5kr, etc. De säljer till och med Lindt-choklad, för billigare peng än hemma. Nu kommer säkert Samuels pappa skälla på oss om han läser det här. För att vi suktar efter "svenska" saker, och inte provar inhemska delikatesser. Men ibland tar cravingsen över :-)) så nu ska vi fortsätta att unna oss som satan under detta stopp. Det ser vi fram emot. 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: