Dykarcertifikat

Vi har tagit DYKARCERTIFIKAT!!!!!
Efter fyra dagars utbildning, ett teoriprov och fyra havssyk är vi klara. Wow vad häftigt det är med dykning! Under våra dyk har vi mött några rockor, en muräna, några stora triggerfish, clownfiskar och massa andra färgglada och superfina fiskar. Dock klarar min kamera inte att fånga alla färger så alla bilder blir helt gröna/blåa och ger inte alls någon rättvisa, trist för er. Igår fick vi gå ner på hela 18m djup och det var verkligen inget annorlunda i jämförelse med 6m. Vi fick även göra övningar som bland annat innebar att vi var tvungna att ta av oss cyklopet, sätta på det igen & blåsa ur allt vatten, nere på botten. Det var vi alla nervösa för, kallsup nere på havets botten vore inte så trevligt. Men vi klarade det allihop!!!!

Jag hade första dagen i poolen jätteproblem med att dyka utan cyklop, för ibland glömde jag bort mig och andades in genom näsan, som var helt fri i vattnet. Jag blev även jättedistraherad och stressad av alla bubblor och tyckte att de åkte in i näsan på mig, men allt sånt släppte efter första dagen. Så efter det det bara varit ren och skär njutning, avkoppling och lyckorus att få vara under vattnet. Är jättenöjd med vår utbildning, och vår superhärliga instruktör Hampus som tagit superväl hand om oss. Vi har även fått gratis boende här på dykskolans resort under hela kursen, vilket har varit svinnice. Det här är PADI:s största skola i hela världen faktiskt, 24 000 elever har de här årligen, coolt. Så shot out till Ban's Divers på Koh Tao om någon av mina läsare är sugen på dykarcert.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Frida    •     •  

Bokade du dykskolan online eller på plats? :)

Klara    •     •  

Hur mycket fick ni betala för detta? :)










Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: