augusti 2015

 
 
Hallådär!!
Var i Portugal i nästan 2 veckor tillsammans med familjen + familjen Maxstadh i början på augusti. Vi flög från Oslo & passade därför på att njuta av en dags turistande där innan vi flög vidare mot Lissabon. Vi spenderade några dagar i Lissabon men var framför allt i Albuferia, som är en supermysig & livlig stad vid kusten i södra Portugal. Åt massa god mat som t.ex mexikansk, kinesisk, indiskt, skaldjur & lite allt möjligt. Vi åkte även på en båttur & kollade i massa grottor en dag. Samt åkte till Lagos som var hur fint som helst!!! Annars njöt vi bara vid havet & strosade runt bland alla nattklubbar, uteserveringar & neonskyltar som blinkade vilt på "the strip" som storgatan kallades & bara mådde gött.
 
När vi kom hem höll jag på att längta ihjäl mig efter Samuel så bestämde mig för att åka upp till Filipstad & överraska honom. När jag kom fram så möttes jag dock av ett tomt hus, för han hade åkt till Karlstad för att överraska mig, haha. Tillslut träffades vi äntligen & sov tillsammans hemma hos mig innan Samuel åkte tillbaka till Filipstad för att jobba hela veckan.
 
Mariebergsskogen bjöd på utomhusbio kvällen efter, så dit begav jag, Sara, Issa & Emma oss med filtar & varsin godispåse.
 
Ellinor från min klass flyttade till Jönköping så Daniela & Siri styrde upp en avskedsbrunch för henne hemma hos Daniela. Supergott verkligen, och roligt att få träffa några från klassen igen.
 
Farmor & farfar + familjen Hjelm (mina kusiner) bjöd in till kräftskiva den 14 augusti. Även min bror Marcus var hemma i Karlstad då, så han var med. Supertrevlig kväll på Långenäs! 
 
The Island ägde rum i Karlstad & lina kom äntligen hem från Spanien. Mötte henne på tågstationen på morgonen, efter 3 långa veckor ifrån varandra. Isabella fyllde dessutom 20 denna lördag så vi firade henne med en underbart god brunch innan vi åkte in till sandgrund för att se Zara Larsson. Solen sken över Karlstad & det var säkert 25 grader ute, om inte mer. Efter Zara Larsson var vi ett gäng som förade hemma hos mig ute på altanen mellan spelningarna. Väldigt rolig dag & kväll måste jag säga, det här står nog för sommarens höjdpunkt. 
 
Anna fyllde 20 så jag & Lina åkte dit och firade henne med cupcakes och massa gott!
 
Jag, Lina, Sara & Emma gick ut & käkade på Casanova lördag 22 augusti, himmelskt god mat verkligen! Dagen efter åkte vi ut med båten tillsammans med min familj. Då badade vi allihop, käkade pastasallad & bara låg & njöt av den svenska solen som äntligen hade anlänt, såhär i slutet på augusti. De här två dagarna kan nog ha varit sommarens nästbästa höjdpunkt faktiskt.
 
Samma kväll hade Carola spelning i Maribergsskogen så jag, Bella & Samuel satte oss i gräset utanför & tjuvlyssnade & myste. 
 
Dagen efter det så åkte jag & Samuel till mormor i Värmskog och åt hemmagjord blåbärspaj, plockade en hel korg med kantareller, åt räkmackor & badade i duggregnet.
 
Rix-Fm kom till Karlstad, då träffades vi ett gäng hemma hos Siri som lagat supergodmat(!!) förade lite & åkte sedan in till torget. Kvällen fortsatte sedan hos Carro innan vi faktiskt gick till tempel. 
 
I lördags fyllde Samuels farfar 91år så då var det stort släktkalas som jag & Samuel var med på. Först åt vi buffé på golfbanan i Kil och sedan åkte vi hem till Bengt där kalaset pågick hela kvällen. (den supersöta bebisen på bilden här ovan är Samuels kusinbarn Nora) i lördags bokade jag & Samuel även en resa till NYC!!!!! Återkommer angående det!
 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: