Kos - Grekland, sommaren 2014

Vill skriva ett inlägg om den här resan. Jag, Sara, Maja & Emma åkte till Kos i en vecka och det var så. jäkla. roligt. Vi var på en båttur en dag som var det bästa på hela veckan vill jag nog påstå. Vi åkte tidigt på morgonen och låg och halvsov på däck i den gassande solen medan vågorna från havet skvätte upp på oss titt som tätt samtidigt som högtalarna dunkade behaglig feelgood/party-musik. Vi besökte några små öar som var väldigt fina & charmiga. Sara mådde dock dåligt och fick lite solsting på första ön har jag för mig?? Påväg hem stannade vi och snorklade på ett ställe och det var så himla fint, det var säkert 10m djupt men ändå såg man varenda liten sten på botten helt glasklart. Vi hoppade från båten och flöt runt ett tag innan vi åkte vidare en bit för att se vilda delfiner hoppa & leka. Det var en häftig upplevelse! Happy Hour hade dom på båten på vägen hem också, så då köpte vi några riktigt goda drinkar som vi smuttade på medan vi satt på däck och bara njöt i den gassande solen.

Annars gjorde vi inget speciellt dom andra dagarna, vi gick ut alla dagar utom söndagen då vi bestämde oss för att ha vilodag. Vi gick upp runt halv nio och åt frukost innan vi gick ner till havet och låg där och försökte överleva dagen typ, ärligt talat haha. Sen runt 16-17 brukade det bli såpass svalt att man kunde somna i solstolen någon timme. Sen gick vi upp på rummet och gjorde vi oss i ordning, gick ut och käkade runt 21, började föra runt 23, drog ut runt 01:30 för att komma hem runt 05. Samma visa varje dag, gud så vi härjade. Men roligt hade vi! Första kvällen tror jag var den roligaste faktiskt, då var dock inte Maja & Sara med utan det var bara jag & Emma tillslut men vi hade så jäkla roligt. Roligast var när vi kom hem och det första vi fick se när vi öppnade hotellrummet var två nakna tjejer ligga på klinkergolvet i hallen för att sängarna var för varma, hahaha. Fredagen och lördagen var också två riktigt sjuka och roliga kvällar minns jag. Sara gick all in första kvällen (minst sagt) och var lite klen resten av veckan (haha) medan jag blev sjuk sista dygnet. Vi åt på en riktigt fin restaurang som hade himmelskt god mat men efter det blev jag tyvärr dålig. Men inte hindrade det mig att följa med på sista utgången inte. I och med att jag inte fick behålla någon mat eller dryck så var min enda utväg att shotta absint. Ni hör ju själva hur dumt i huvudet det här var. Men det gick faktiskt bra tro det eller ej. Känner att jag skriver lite för privata detaljer men vad gör det när ingen vet att den här texten finns haha. Fint väder hade vi hela veckan också, inte en enda dag med molnigt hade vi. God mat åt vi en hel del av, dock mest pasta pizza och sånt där typiskt. Några riktigt äckliga bottennapp lyckades vid dock också beställa....Har ett minne av en gyros som verkligen var det värsta jag upplevt blir illamående av bara tanken. Sams höll vi faktiskt hela veckan dessutom, vilket är imponerade med tanke på att vi alla mådde oerhört dåligt stundtals & umgicks dygnet runt. Men som de bra kompisar vi var så var det inga problem!

 

 

 











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: