597 dagar senare

Hallå där. Idag är det nästan 600 dagar sedan jag slutade blogga. Önskar innerligt att jag aldrig hade slutat då det hade varit helt fantastiskt att få läsa & kolla igenom såhär i efterhand. Tänkte försöka skriva lite här igen för att jag verkligen vill dokumentera den här tiden av mitt liv. Min mamma säger att gymnasietiden var den roligaste tiden i hennes liv & vad jag hittills har fått uppleva kan jag inte annat än hålla med. Nu har jag bara ynka 58 dagar kvar i gymnasiet och ärligt talat så tycker jag det känns tråkigt, jag vill inte att den här tiden ska ta slut. Jag älskar gymnasiet & jag älskar livet så himla mycket just nu. Alla mina vänner har hunnit fylla 18 och hela världen öppnade sig då känns det som. Körkort har alla tagit & allt blev så himla mycket enklare plötsligt. Även fast jag som myndig såklart kan sakna hemmafester så känns det bara så skönt att kunna dra till krogen precis när man vill, det är bara att dra ihop kompisarna och fixa ett förkrök när man blir sugen. Körkort tog jag 9 dagar efter min födelsedag. Den 17 februari 2014 stod jag där på Trafikverket och grät, oj så lycklig jag var & oj så stort det var!! Det var verkligen en milstolpe i livet. Undrar om det var för att jag var först ut bland mina vänner eller om det är lika stort för alla? 
 
Gymnasiet har varit en så himla rolig & fin tid verkligen. Jag träffade min första kärlek, blev kär & fick uppleva kärlek för första gången. Vilket var fantastiskt fint & lärorikt. Jag har varit på flera festivaler, PutteiParken 2013 & 2014, Hultsfredfestivalen en dag 2014 och Bråvalla 2015. Jag har lyckats skaffa mig jobb på McDonalds där jag jobbar för nuvarande & har varit sedan april 2014. Jag har gjort flera helt otroliga resor, till Italien sommaren 2013, Hongkong & Beijing med familjen våren 2014, North Carolina med Jossan våren 2014, Kos med tjejgänget sommaren 2014 & Alperna med familjen 2015. Alla resor var helt fantastiska verkligen, så jäkla roligt har jag haft under dessa veckor & oj så mycket fint jag sett, god mat jag frossat i & vad mycket shopping jag lyckats unna mig. Jag testade även på hur det är att inte bo hemma sommaren 2014 då jag & en av mina bästa vänner under gymnasietiden flyttade till Strömstad tillsammans och jobbade hela sommaren. Vilket också var otroligt lärorikt, skönt, roligt & mysigt samtidigt som det även var jobbigt & svårt på ett sätt ibland. Konserter har jag även varit på ett par. Avicii med Julia & familjen, Beyonce med Emma 2013, Håkan hellström på nöjesfabriken 2013, Veronica Maggio på min 18årsdag, The Script med Emma nu alldeles nyligen & även Carola Häggkvist med mamma & moster här nyligen, haha. Plugga är något jag gjort oerhört mycket under de här tre åren. Speciellt första året, oj så jag la ner mig i skolan, vi snackar minst 20h plugg på fritiden i veckan. Sen kom tvåan och då gick motivation ner betydligt, för att sedan fallera totalt precis innan sommarlovet. Det blev så illa att jag faktiskt lyckads leverera ett F på slutprovet i kemi, medan jag i årskurs ett gick ut med ett mycket starkt B. Hoppsan hoppsan vilken utvecklingskurva. Sen kom trean och hösten var bara att härda igenom, när vårterminen kom så var det inte längre några kurser kvar. Har 2 individuella val på måndagar, går 10-14 på tisdagar, 8:30-12:00 på onsdagar är ledig på torsdagar och går 10-12 på fredagar. En dans på rosor helt enkelt. Så nu försöker jag tappert att hålla i in i det sista, heja heja heja.
 
Dessutom har jag gjort så mycket annat kul under gymnasiet. Det har blivit en hel del fester, många fantastiskt roliga kvällar har vi haft under de här tre åren. Speciellt under 2014 då alla fyllde 18 och nästan varenda en firade det med en brakande fest. Nu under trean har det varit riktigt många studentfester som alla varit väldigt roliga, många lyckade & riktigt roliga förfester har styrts upp med mina bästa vapendragare. Förfesterna är nästan alltid bättre än krogen har ni tänkt på det? Kan lätt förfesta en hel natt om så är, gör det nästan hellre än att gå vidare ärligt talat. Sen var jag & Lina i Stockholm en weekend här i vintras och festade, åt god mat & shoppade massor i en hel helg. Behöver jag besvikna hur nice det var eller?
 
Angående studenten så längtar jag så att jag nästan spricker. Samtidigt som jag verkligen inte vill ta studenten. Livet är så himla himla bra just nu. Våren smyger sig på och det börjar bli sånt där fantastiskt vårväder ute, såg på en bild att Kungsträdgården redan blommar, underbart!! Min studentmössa, studentklänning & balklänning är köpt & klar. Jag har så mycket roligt framför mig att jag vill pipa av iver. Jag bor hemma fortfarande, bor gratis, får lagad mat, mina kläder tvättade & blir så där skönt bortskämd. Njuter verkligen. Skolan är inte ansträngande för fem öre och jag läser som sagt knappt några kurser längre. Tack vare det  hinner jag med att jobba närmare 90h i månaden, iallafall gjorde jag det i mars, vilket ger en riktigt skön lön att spendera fritt. Studentfesterna varvas tätt med desperata promenader i hopp om den berömda napabodyn & frukostmackan har bytts ut mot omelett varje morgon. Sånt där trams i försök att kunna inta en bikini i napa.
 
Summan av det här inlägget är att gymnasiet har varit en så fantastiskt bra tid, som jag egentligen inte vill avsluta riktigt än, men någonting säger mig att det är nu livet börjar på riktigt, det här var bara avsatsen. Hoppas innerligt på det!!!!!!











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: