ÅRSRESUME


Januari.

Började det nya året på torget av alla ställen, efter en riktigt bra och lyckad kväll i Skattkärr. Åkte till Hovfjället två gånger, ena gången med klassen och andra gången med gammalt Mariebergfolk, riktigt roligt båda gångerna. Linda fyllde år och önskade sig något oväntat, så hon fick en Hamster.

 

Februari:

Köpte en hamster att ha på delad vårdnad, nämligen lilla Stifler. Lina & Emma överraskade mig med ett ordentligt uppvaktade på min födelsedagsmorgon, tror aldrig jag blivit så överraskad som då, älskar dom. Emma hade en tjejmiddag hemma hos sig som började med en fantastiskt god trerättersmiddag och avslutades med en spontan utgång. Hade även ett flertal gräddkrig med Maja. Anna styrde en klassfest som vi sent kommer glömma, hade så fruktansvärt roligt den kvällen. Avslutade månaden med en shoppingtripp till huvudstaden ihop med Maja. Februari var riktigt nice.

 

Mars:
Var på Magnus Uggla med mamma, köpte min älskade iphone, var på maskerad hos Greta, hade själv lite folk hemma en kväll vilket blev kaos, Maja och Emma kom hit och lagade både lunch och middag en tröttsam dag. Mamma fyllde år & Kristian firade sin 18årsdag.

 

April:
Familjen åkte till Trysil och åkte skidor i en vecka, Emma firade sin 17årsdag med partaj och precis som i mars varvades vardagens tuffa plugg och med spårade utekvällar på helgerna, livet i ett hamsterhjul. 

 

Maj:
Var i Stockholm med familjen i några dagar. Åkte kort därpå tillbaka med Emma för att se Beyoncé i Globen. Det var jäkligt pampigt, wow vilken kvinna hon är. Får gåshud vid bara tanken på den konserten. Dagen efter åt vi en fantastisk frukost, shoppade hela dagen och när vi hade tröttnat på det så hängde vi med ett gäng grabbar som hade tagit studenten och åkte runt i deras studentbil och drack champagne i någon timme, de var väldigt absurt alltihop. Var på grillkväll som kombinerades med kubbspel hos både Carro och Emelie fast i olika sällskap. Anna styrde klassfest ännu en gång och även den slutade riktigt snett för några utav oss. Hade dansuppvisning i sundstaaulan och lämnade dansen bakom mig. Lina & jag fotade några vårbilder och jag och Sara och Co tog en fanbild med ett gäng turistande kineser. 

 
Juni:
Smet i smyg iväg till Hultsfredfestivalen tillsammans med Majsan, det är nog bland det galnaste och roligaste jag gjort, herregud what a night, sov 1,45h och var på plats i skolbänken klockan 9 dagen efter, lerig, utmattad, bakfull och förbredd på vad som skulle komma att bli mitt livs värsta utskällning. Hade utegångsförbud, firade midsommar, myste på uteserveringar, badade, var på Liseberg i ösregn med Lina, Sanna & Moira, hade mysiga grillkvällar och tjejmiddagar, jobbade en hel del, umgicks med vänner jag inte haft tid att träffa på länge och levde äkta sommarlovsliv.

 
Juli:
Var på PIP sista året som deras camping existerade, hade jäkligt roligt den veckan, toppenväder, omringad av kära vänner, massa bra musik och dansfyllda nätter kan ju inte bli annat än bra. Fick se min älskade H.H live för första gången och det var oerhört känslosamt för mig och Jossan som stod så gott som allra längst fram. Åkte till Italien med familjen i två veckor, höll till vid Amalfikusten och besökte bland annat Capri. Åt mig mätt på pizza, pasta och glass. Åkte en hel del båt här hemma i Karlstad, både med familjen och med Emma & Erik. Lyckades även lära mig att åka vattenskidor efter många misslyckade försök. Hade reunion med Daniela, Siri & Maja som alla hade varit på olika ställen hela sommarlovet, Siri bjöd även på tacos en dag efter jobbet och Sanna bjöd in till en riktigt soft grillkväll hos henne. Karlstad bjöd på sol och bra väder iprincip hela sommaren, tror till och med att Karlstad tog hem förstaplatsen bland städer med flest soltimmar om jag inte minns fel.
 
 
Augusti:
Jobbade in i det sista, träffade Anna Lindgren som kommit hem från London och åt Mongolian med henne och Karolina en fin kväll, åkte ner till västkusten över dagen, Bella fyllde 18 och firade det med middag och fest, Carro och jag drack vin ihop en kväll, Emelie hade drinkkväll, josefine thyr hade en mysig grillkväll med massa tjejer, åkte vattenskidor med Erik & Siri och badade badkar på en fest tillsammans med cicci och möttes av nyheten att jag hade hela huset för mig själv den natten då familjen tydligen hade åkt till Stockholm utan mig.
 
 
September:
Min bror flyttade till Kroatien så jag tog farväl av honon. Gjorde en minioperation eller ingrepp kanske man borde kalla det i bröstet och tog i samband med det bort två leverfläckar. Hade så ont i hakan veckan efter att jag kunde knappt prata eller äta, det var verkligen inte kul. Var hemma och vilade mig lång tid efter men trots det har ärren har läkt riktig uselt och är så jäkla arg och ledsen över det. Lina kom hit med en stor godispåse, Sara kom hit med wokkitchen och Emma gjorde mig sällskap hela kvällen dagen efter operationen, så himla goa och fina vänner. Åt brunch med Lina, Sara & Maja på den lokala brunchdagen, köpte hem thaimat och godis och bara myste ihop med S & L samma kväll, hängde med till 9B från norrstrandskolans klassfest och lyckades tappa bort både plånboken, nycklarna och mobilen den kvällen, Hanne hade prinsesskalas, Jossan bjöd på måndagsdate en dag och jag var inneboende hos Lina i nästan en hel vecka.
 
 
oktober: 
Hösten kom till Karlstad och om det är någon del av det här året som inte har varit så jätterolig så är det slutet på september och början på oktober då jag klantade till det med kompisar. Jag tillät mig själv att göra något jag aldrig tidigare gjort vilket jag sedan skulle få ångra och äta upp. Jossan och jag catchade up ordentligt och hon överraskade med rörande blogginlägg och fina sms helt oväntat, är så glad och tacksam över att vi blivit så tighta igen. Hon styrde även tre helger irad vilket var jäkligt roligt, dricklekar, abbamusik och en hel kväll av bara dans var precis vad vi alla behövde i höstmörkret. Karin fyllde 18 och firade det med fest, även Julia & Daniela fyllde år vilket de båda firade med mysiga middagar. Skulle slinga håret mörkblont men blev iprincip brunett men efter par timmar i frisörstolen blev det bra. Inledde en halv åtta hos mig tävling hemma hos mig, var på tacoskväll med klasssisar hemma hos Carro och gjorde min debut på Nöjesfabriken tillsammans med Maja under halloween. Somnade bredvid henne och Chrille den natten.
 
 
November:
Åkte upp till stockholm med familjen för att fira pappas födelsedag, stannade kvar hos Becca som jag inte sett på exakt 365 dagar i några dagar och vi shopppade, myste och var på äventyr i stockholms förorter, haha. Lina mötte mig på perrongen när jag kom hem, åt brunch på Scandic, var på ytterligare en halloweenfest hos Josefine Thyr, åt på Alfie med ett gäng brudar för att fira Sara som fyllt 17, min allra bästavän fyllde tillslut 17 även hon, vilket vi firade med gudomligt god mat och tårta, var på The Hungergames ihop med henne och vi tog många långa promenader ihop. Provåt även balmenyn inför studentbalen 2014 ihop med Daniela, Niclas & Isabella.
 
December: 
pluggade röven av mig inför fysikprovet som tillslut äntligen kom ur världen, var på adventsmys hos Ida, hade julbak ihop med nästan hela klassen, sa farväl till Karl-erik som numera har flyttat till USA, hade en jättemysig julavslutning ihop med klassen, smet in på Håkan Hellström tillsammans med Jossan, var på födelsedagsfirande för Carro, firade jul hemma, bokade resor inför nästa år, firade nyår hos Hanne men påbörjade först kvällen med en himmelsk middag hemma hos Sara men de bästa tjejerna och avslutade året med att spruta champagne
 
 
171 bilder och 10 timmar senare är jag äntligen klar med det här jäkla inlägget, tack och lov. Tänker inte skriva mer än såhär, det känns som jag har fått med det allra mesta och 2013 har varit ett så jäkla bra år, utan tvekan ett av mina bästa år här i livet faktiskt. Har haft så mycket roligt för mig och det tillsammans med så fina och fantastiska vänner samtidigt som jag har lärt mig ett och annat om andra och mig själv, träffat massa nya människor och sånt där som alla gör under ett år. Hoppas innerligt på att 2014 blir lika bra eller kanske till och med ännu bättre (haha standard)
 


Anonym    •     •  

Vi veta allihop att du sprutade mousserat vin, inte champagne som du inte ens kan stava till, loololololololololol

Svar: Oj my mistake sry Lucas <333 glömde skriva att du drack upp den också :))
Hanna Rhodin










Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: