körkortstankar

Idag är det 6 månader och 3 dagar kvar till jag fyller 18. Har redan börjat stressa ganska mycket kring det här med körkort. För mig är det självklart att jag ska ta det absolut max två månader efter det att jag har fyllt år för jag vill verkligen ta det så fort som möjligt för körkort är något som jag har längtat efter hela livet. Det handlar väl mest att jag måste lyckas tajma in det med alla prov i skolan osv. Efter sommarens bravader har det även blivit som så att jag måste betala mitt körkort helt själv vilket är lite bittert men inget större problem egentligen. Har gjort en lista över vad allt kommer kosta och räknat ut att mitt körkort kommer kosta mig ca 8025kr då jag har bestämt mig för att inte ta en enda teorilektion. Känner att det är onödiga pengar då jag faktiskt kan och vet hur man pluggar vid det här laget. Så det är lika bra att läsa boken själv istället för att gå på fem lektion där du får boken uppläst känner jag. Jag vet att Cassandra gjorde precis likadant och kan hon kan jag. Hon är lite utav min förebild när det gäller att ta körkort nämligen haha. Riskettan har jag bokat in nu och den ska gå idag om två veckor. Har även tagit ut och lagt undan 8000kr från min sommarjobbslön till just körkortet. Så dom ligger nu i ett kuvert märkt med körkortspengar så att jag inte ska bränna upp dom på massa skit, blir lätt att hela lönen bara försvinner annars men nu har jag dom iallafall undanlagda vilket känns bra. Vet egentligen inte varför jag skiver ett blogginlägg om det här kanske för att visa för mig själv att jag ska klara det här heja hanna hejaaaaaa.

Riskettan 600:-
Halkbanan 1750:-
9 körlektioner 3950:-
Uppkörningen 800:-
Hyra bil på uppkörningen 600:-
Teoriprovet 325:-

Totalt: 8025:-











Kom ihåg mig?




Hejhej!
Hanna heter jag, 20 år från Karlstad. Är just nu ute och backpackar i Asien tillsammans med min sambo Samuel, Emma & Johan. Vår plan är att vara borta i närmare 8 månader, och besöka 16 olika länder. Jag ska försöka att uppdatera bloggen så mycket som möjligt under resans gång, i den mån vi har tillgång till fungerade internet. Jag finns även att följa på både instagram och vsco (klicka på cirkeln)

VSCO Logo

senaste från instagram: